reede, 22. mai 2015

"Puhkus" Türgis. Neljas päev

Peaaegu plaani järgi. Äratus kell 7, hommikusöögiga venitasin üle 8 pisut, sest võtsin kohe arvuti ja muud asjad kaasa, et mitte tuppa tagasi tulla. Tööpäeva algus, nagu ikka kombeks nendel kokkusaamistel, kell 9. Tänane päev oli ekspordi teema, aruanded ja plaanid. Kohvipaus. Teema jätkub. Ja põhimõtteliselt oligi lõunaks läbi. Peale lõunat plaanide tegemine ja värskendamine ühe kliendiga, kes ka just siia kohale oli tulnud. Ja siis nagu hajus kõik laiali, ei osanudki miskit teha. Viisin arvuti tuppa, panin päevitusriided selga. Paraku oli päikesel ka tänaseks tööpäev läbi saanud ja pilved olid kohustused üle võtnud. Aga see ei seganud basseinis paar tiiru tegemast, mõnus värskendus. Ega pikalt enam saanudki basseini juures olla, näha oli, et tulemas jälle pidu. Ehkki kell oli alles pool 4, vahtisid mingid ülemuse moodi tegelinskid närvilise näoga ringi, saabusid mingid tüübid suurte mustade kohvritega (pillimehed?). Otsustasime siis lahkuda, päikest ka ju enam polnud pruunistamiseks,  ja lasta neil tegutseda, praktiliselt kohe joosti lamamistoole kokku korjama.

Esialgne plaan oli peale õhtusööki minna ühte suuremasse ostukeskusesse pisut shoppama, kuid siis mõtlesime ringi, sest kella 7ni jäi piisavalt aega, et seal enne ära käia. Algselt mõtlesime minna bussiga, st. ühistranspordiga, aga küsisin retseptuurist, kui palju maksab takso. Keskus ei ole tegelikult väga kaugel, nii 3-3,5 km, ja takso sinna pidavat maksma 15 liiri ( ca 5 eur). Kuna olime neljakesi, siis tellisimegi hoopis hotelli takso, viidi naksti kohale ja lisaks anti kaart, et kui tagasi tahame, helistage.

Kohapeal jõime lähkritäie korralikku kohvi „Starbucks“is, G. nautis vist esimest korda elus ehtsat Türgi kohvi. Siis hargnesime iga üks oma huvide kohaselt. Mingi noosi sai igaüks, ise ostsin kolm kleiti ühest samast poest, peale mitmete proovimist juba higine. Jalanõude poes läks lihtsamalt, seda, mis mulle meeldis, minu suurust ei olnud ja raha jäi alles. Kogunesime kokkulepitud ajal nagu korralikud eestlased ikka ja kutsusime hotelli takso endale järele, et ikka õigeks ajaks õhtusöögile jõuda.

Basseini äärne peoplats oli juba valmis sätitud, satside, lehvide jms, järgi otsustades oli tegemist pulmadega. Ja mitte sugugi väikese peoga – huvi pärast lugesin ühes basseini otsas olevad lauad, 20, lisaks veel basseini külg ja teine ots, kokku vähemalt 50 laua ringis, igas lauas 10 kohta. No mis kostad, kokku pidu umbes  500 inimesele. Passisin seal jupp aega, aga ei viitsinud lõpuks ära oodata, millal pruutpaar saabub, aga põnev oleks olnud näha, millised näevad välja pulmad Türgis. Ringi sagis mitukümmend kelnerit, kohal oli fotograaf ja minu meelest ka kas televisioon või siis vähemalt kaameramehed – tundus vinge pidu tulevat. Vahepeal katkestasingi kirjutamise, sest akna taga tehti ilutulestikku, tore ju vaadata ka muul ajal, kui uusaastaööl.

Kell praegu 10 õhtul, pulmapidu käib täie hooga muusika järgi otsustades. Täna õhtul on siin jälle vägagi soe, hetkel peaks väljas olema 26   ͦ. Peaks ise hakkama vaikselt põhku pugema, kohver juba pakitud, homne äratus kell 5 hommikul, väljasõit kell 6. Tallinnasse peaks maanduma plaanikohaselt pool 3 homme päeval.